رازهـای جوانــی را به دوستان خـــود بگویید
 
تفریح و سرگرمی


 
خانم‌ها با بالا رفتن سن‌شان موارد زیادی (از قبیل زایمان، یائسگی، استرس و...) را پشت سر می‌گذارند که همه اینها بر پوست خانم‌ها تاثیر مخرب دارد. هرچقدر هم که مراقب پوست‌تان باشید، باز زندگی خسارت خودش را از شما می‌گیرد. اما حداقل با یک آرایش درست می‌توانید زمان را کمی به عقب برگردانید و چین و چروک‌ها، لک‌های پیری و آسیب‌های ناشی از آفتاب را مخفی کنید. در اینجا نکاتی را از زبان آرایشگرهای حرفه‌ای برای شما بازگو می‌کنیم.
 


در هر سنی باید پوست شادابی داشته باشید

توصیه اول: آرایش و نوع آرایش می‌تواند یک تغییر موقتی در ظاهر شما ایجاد کند، در حالی‌که باید به اصل پوست خود رسیدگی کنید. اصلا مهم نیست چه سنی دارید. یک انسان باید از نعمتی که خدا در اختیارش گذاشته، خوب مراقبت کند.
پوست شما هنوز به کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب احتیاج دارد. مهم‌ترین نکته، تمیز و مرطوب نگه داشتن پوست و دوری آن از نور خورشید است. بنابراین هر روز صبح از کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب استفاده کرده و در طول روز ‌آن را تکرار کنید.
حتما هر شب آرایش صورت خود را پاک کنید و بعد از شستن صورت دوباره کرم مرطوب‌کننده روی صورت خود بمالید. این جمله را به خاطر داشته باشید: «در هر سنی که هستید باید از پوست خود مراقبت کنید.»
 


پوست را روشن‌تر کنید

توصیه دوم: کدری و تیره بودن از علائم خشک شدن پوست است. البته لازم به ذکر است که با بالا رفتن سن، پوست شفافیت و سرخی خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این‌که با استفاده از مرطوب‌کننده‌ها خشکی پوست‌تان را درمان می‌کنید، می‌توانید با یک آرایش مناسب، پوست‌تان را شفاف‌تر و روشن‌تر جلوه دهید.
با استفاده از رنگ‌های گرم می‌توانید ظاهر و سطح رویی پوست را روشن‌تر کنید. کارشناسان استفاده از یک بیس (پایه) که کمی از رنگ طبیعی پوست‌تان روشن‌تر باشد را توصیه می‌کنند. برای از بین بردن و محو کردن کبودی زیرچشم از کرم یا پودری استفاده کنید که یک درجه روشن‌تر از کرم یا پودر مخصوص صورت‌تان باشد. بعد از این‌که زیرچشم را روشن‌تر کردید، از همان پودری که برای صورت استفاده کردید، کمی زیرچشم بمالید تا این تفاوت رنگ مخفی شده و آرایش‌تان هماهنگ شود.
 


نکات ویژه آرایشی در استفاده از کرم

کرم‌های برنزه‌کننده باعث شفافیت پوست می‌شود، ولی نباید زیاد از حد مصرف شوند؛ زیرا رنگ مصنوعی آنها باعث می‌شود تا صورت، مسن‌تر به نظر برسد. به جای آن می‌توانید کرم برنزه را با کرم پودری که می‌خواهید استفاده کنید، مخلوط کرده و مخلوط آنها را روی صورت خود بمالید.
یا اینکه از کرم‌پودری استفاده کنید که فقط یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست‌تان باشد. برای اینکه ظاهر پوست را مرطوب نگه دارید، می‌توانید بعد از پایان آرایش‌تان، نکات ویژه آرایشی در استفاده از کرم از اسپری‌های مرطوب کننده استفاده کنید.



خطوط و چین و چروک‌ها را مخفی کنید

  •  بسیاری از خانم‌ها برای اینکه خطوط و چروک‌های زیرچشم، لب و پیشانی را محو کنند، اشتباهی آن نقاط را بیشتر آرایش می‌کنند. در صورتی که آرایش زیاد، در خطوط فرو رفته و آنها را واضح‌تر و قابل مشاهده‌تر می‌کند.
  •  برای مخفی کردن این خطوط با مرطوب‌کننده‌ها شروع کنید. صبح‌ها بعد از این‌که صورت خود را شستید، در حالی‌که صورت‌تان هنوز مرطوب است، از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها باعث می‌شود تا آرایش، بهتر روی پوست بنشیند.
  •  مرطوب کردن اطراف چشم‌ها را فراموش نکنید، زیرا مانع از ریختن آرایش می‌شود. در ضمن زیرچشمان خود را زیاد آرایش نکنید و از کرم‌پودر برای زیرچشم زیاد استفاده نکنید.
  •  ساختار استخوانی و ویژگی‌های صورت خود را یاد بگیرید و با استفاده از سایه‌های روشن یا تیره، خطوط عمیق را محو کنید. به‌طور مثال از رژگونه‌ای استفاده کنید که یک یا 2 درجه از کرم‌پودر یا میمیک صورت‌تان تیره‌تر باشد. نواحی تیره صورت را با پودرهای مات بپوشانید.



از رنگ‌های ملایم استفاده کنید

  •  رنگ‌های تند و قرمز مخصوص دهه 20سالگی است. خانم‌ها وقتی جا افتاده‌تر می‌شوند، باید از رنگ‌های ملایم‌تر استفاده کنند و مانور، بیشتر روی چشم‌ها باشد تا روی لب‌ها و گونه‌ها.
  •  می‌توانید با توجه به رنگ موها و چشم‌ها، از رنگ‌های ملایم‌تر استفاده کنید. اگر موهایتان هنوز جوگندمی نشده، ریمل و خط چشم مشکی بهترین گزینه است.
  •  اما اگر موهایتان رنگ تیره خود را از دست داده است، بهتر است از ریمل قهوه‌ای یا طوسی استفاده کنید.
  •  مژه‌ها نیز به مرور زمان، ضخامت و حجم خود را از دست می‌دهند، بنابراین بهتر است مقداری پودر مات روی مژگان خود بزنید و بعد از ریمل استفاده کنید.
  •  این‌طوری مژه‌ها پُرتر به نظر می‌رسد. یا می‌توانید از یک رنگ یکسان برای مژه‌ها و ابروها استفاده کنید که هم‌رنگ موهایتان باشد.



تـوصـیــه‌هـای پـزشـکان زیـبــایـی
 
  • چین و چروک
با بالا رفتن سن، خطوطی روی صورت ظاهر می‌شود که می‌توانید با استفاده از بوتاکس و فیلرها این خطوط را محو کنید. علاوه بر این به خاطر داشته باشید بعد از سن 30 سالگی استفاده از کرم‌های ضد چین و چروک و پیری ضروری است.

  • افتادگی
یکی از عواملی که می‌تواند با بالا رفتن سن باعث افتادگی پلک چشمان شود، آرایش بیش از حد چشم‌ها و پاک نکردن آنها قبل از خواب است. بهتر است حتما از شیر پاک‌کن مخصوص چشم برای پاک‌کردن آرایش چشم‌ها استفاده کنید.

  • کدر شدن پوست
عوامل محیطی و عوامل مختلفی از جمله کشیدن سیگار، عدم استفاده از ضد آفتاب و استفاده بیش از حد از لوازم آرایش می‌تواند باعث تیره‌تر شدن و یا به اصطلاح کدر شدن پوست شود بنابراین بهترین راه برای شادابی پوست تغییر شیوه زندگی و استفاده از رژیم غذایی مناسب است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 3:24
ساحل

درباره وبلاگ


با سلام به بازدید کنندگان عزیز من سعی کردم در این وبلاگ از هر موضوعی مطالب جالب ارائه دهم تا مورد توجه شما قرارگیرد، انتظار میرود تا با پینهادات و نظرات سازنده شما دوستان گرامی مرا در انتخاب موضوعات راهنمایی کنید و هر آنچه را که می پسندید بنویسم . با آرزوی موفقیت همه شما یا حق
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریح و سرگرمی و آدرس saranj.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.